Ve všech pádech skloňovaná SEO optimalizace sloužící ke zviditelnění webových stránek zahrnuje mnoho aspektů. Vaší pozornosti jistě neunikly onpage faktory a offpage faktory, které jsou v rámci optimalizace webu klíčové. Pojďme se však podívat na komplexnější souvislost mezi uživatelskou přívětivostí a SEO. Jak by měla webová stránka vypadat z pohledu vyhledávače a co od ní očekává běžný uživatel?
Faktem je, že běžného uživatele optimalizace zkrátka a dobře nezajímá. Chce jen najít požadované informace v nejkratší možné době, takže je pro něj důležité především:
Fungující webové stránky, které se bez problémů zobrazují na nejrůznějších typech zobrazovacích zařízení. To by měla být samozřejmost, ale stále se setkáme s mnoha weby, které nejsou uzpůsobeny pro zobrazení na mobilech či tabletech. Vzhledem k tomu, že počet uživatelů používajících tato zařízení neuvěřitelně narůstá, může tento nedostatek odradit množství potencionálních návštěvníků. Podobný negativní dopad má také pomalé zobrazení, které v uspěchané době nároční uživatelé rozhodně netolerují.
Obstát ve velké konkurenci je čím dál obtížnější. Vhodným nástrojem ke zvýšení návštěvnosti je originální obsah, který nabídne publiku důležité informace, zábavu a zajímavosti, jež jinde nenajde… Většina návštěvníků s povděkem kvituje také videa nebo návody, které konkurence nenabízí. V rámci blogů a aktivity na sociálních sítích se osvědčuje pravidelné přispívání. Pokud se na blogu dlouho nic neobjeví, návštěvník na něj zapomene a už se nevrátí, protože si zajímavý obsah mezitím najde jinde.
Přehledná webová stránka je pro uživatele dalším klíčovým prvkem. Uživatelé se chtějí v rámci celého webu pohybovat rychle a efektivně, bez zbytečného klikání. Návštěvník by měl tedy vždy vědět, kam se po kliknutí na jakoukoli položku dostane. Rovněž je důležité web vhodně strukturovat do jednotlivých kategorií a podkategorií, avšak s mírou.
Požadavky na uživatelskou přívětivost se odráží v rovině optimalizace. Následující aspekty by rozhodně neměly uniknout vaší pozornosti:
Předpokladem dobrého zobrazení webové stránky je čitelný kód, který rovněž hraje jistou roli při indexování a vyhledávání. Dále platí, že v názvu domény by měla být obsažena klíčová slova. O oblíbenosti webu svědčí nejen návštěvnost, ale také množství zpětných odkazů.
Pro dobré výsledky v rámci vyhledávání je zcela zásadní publikovat na webu vlastní, jedinečný obsah. Při tvorbě textů se však vyvarujte snahy zakomponovat do nich co nejvíce klíčových slov. V rozporu s poměrně rozšířeným přesvědčením totiž platí, že hustota klíčových slov není natolik podstatným faktorem. Někdy může být dokonce na škodu. Rovněž není nutné za každou cenu používat klíčová slova v prvním pádě, neboť i s tímto si vyhledávací roboti umí poradit. Pravidelné publikování je důležité nejen z hlediska uživatele. Algoritmy užívané při organickém vyhledávání berou v potaz nový textový obsah. Značnou roli hraje také délka existence webu.
Dobře strukturované web s unikátními adresami mají vyhledávače v oblibě. Důležitá je také struktura webu za pomoci nadpisů H1, H2 atd. Chybět by neměla ani tučně zvýrazněná klíčová slova. Vyhledávače také odměňují weby, které disponují takzvanou mapou webu.
Jak je vidno, SEO a uživatelská vstřícnost webu spolu velmi úzce souvisí. Berete při optimalizaci webu ohled na publikum, nebo je pro vás v prvním řadě prostředkem ke zvýšení návštěvnosti?